• ساعت : ۱۳:۱۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۵/۲۶ 
  • کد خبر : ۱۶۸۸۹
رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین:
یكی از موضوعات مهم مذهبی، فرهنگی و ارزشی؛ امر به معروف و نهی از منكر است

دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، در نشست روز 22 مرداد 1401 کمیته امر به معروف و نهی از منکر که با حضور اعضای شورای این کمیته برگزار شد، در خصوص اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام و آثار آن در زندگی روزمره اشاره کرد و گفت: این موضوع از موضوعات مهم مذهبی، فرهنگی و ارزشی در کشور اسلامی است که در دین مبین اسلام، جایگاهی والا، ارزشمند و ویژه دارد.

رییس حوزه بهداشت با بیان اینکه باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، در جامعه، فرهنگ سازی شود، گفت: فرهنگ سازی این موضوع در سطح جامعه، وظیفه همگانی است و باید در اجرای هر چه بهتر و کامل تر این فریضه دینی سهیم باشیم.

 وی به اهمیت موضوع امر به معروف در تمامی نشست های مرکز بهداشت با تاکید بر آثار خدمت به مردم در دوره حیات، شناسایی منکرها در سیستم و تلاش برای اصلاح این موارد اشاره کرد و افزود: بهتر است، ضمن پخش دعای عهد در ابتدای روز کاری در مرکز بهداشت، منابعی برای مطالعه کارکنان با هدف تغییر نگرش آنان معرفی شود و بر مطالب اشتراک گذاری شده در گروه های مجازی، یا نمایش فیلم کوتاه و یا نماهنگ، نظارت شود.

 دکتر مهرعلیان، با توجه به اهمیت تکریم افراد مورد نظر، بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر در شرایط مساعد و با رعایت شئونات اخلاقی تاکید کرد.

این نشست، با حضور کارکنان محیطی و ستادی مرکز و حضور مدرسان ستاد دانشگاه برگزار شد و ارسال زندگینامه شخصیت های برجسته، وصیت نامه های شهدا، روایات و احادیث نهج البلاغه برای کارکنان از جمله پیشنهادات کمیته بود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0