• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ 
  • کد خبر : ۱۵۹۳۳
اندازه گیری عوامل زیان آور شغلی، در سه معدن شهرستان آوج انجام شد

به گفته مهندس فرج الله فرجی، کارشناس مسؤول بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج، در سه ماهه اول سال 1401 عوامل زیان آور شغلی در سه معدن  از معادن این شهرستان توسط مراکز مجاز خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای اندازه گیری شدند.

وی با اشاره به اینکه در ارزیابی های صورت گرفته، آلودگی صوتی، و گرد و غبار، از مهم ترین عوامل زیان آور شغلی شناسایی شدند، افزود: تلاش حوزه سلامت شهرستان آوج بر آن است تا با انجام هماهنگی های لازم، اندازه گیری عوامل خطر زا توسط مراکز مجاز خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای را برای سایر معادن نیز انجام شود.

مهندس فرجی، حفظ سلامت شاغلان را یکی از مهم ترین اهداف شبکه بهداشت و درمان دانست و شناسایی میزان مواجهه شاغلان با عوامل زیان آور شغلی را راهکاری موثر در حفظ سلامت این افراد بیان کرد.

 

اولین اقدام در مقابله با عوامل زیان آور، کنترل تجهیزات مهندسی

مهندس اصغر صادقی، کارشناس بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج هم با تاکید بر اینکه شناسایی و اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار یکی از راهکارهای اصلی در کاهش مواجهه شاغلان با عوامل زیان آور محیط کار است، تصریح کرد اولین اقدام در مقابله با عوامل زیان آور، کنترل تجهیزات مهندسی است و آخرین اقدام نیز استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی از جمله ماسک و گوشی خواهد بود.

وی، شرکت های خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای که دارای مجوز از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هستند را تنها مرجع معتبر در اندازه گیری آلاینده های زیان آور محیط کار عنوان کرد.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0