• ساعت : ۱۴:۱۵
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ 
  • کد خبر : ۲۱۵۸۶
خانواده ها می توانند در پیشگیری از حوادث، نقش مهمی داشته باشند

استفاده از مواد آتش بازی به طور کامل ایمن نیست. زیرا حوادث نه تنها ممکن است برای کسانی که از آن استفاده می کنند به وجود آید، بلکه برای کسانی که این مواد را درست می کنند نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

صفیه احمدی زاده مسؤول آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین با بیان این مطلب عنوان کرد: با توجه به پایانی سال و چهارشنبه سوری و رعایت نکات ایمنی، خانواده ها می توانند در پیشگیری از حوادث نقش مهمی داشته باشند.

رعایت نکات ایمنی:

از آتش زدن لاستیک خودداری کنند. مواد آتش بازی مانندمحترقه و منفجره را به سمت افراد پرتاب نکنند.

 از نگه داری مواد سوختنی و ترقه در مقادیر کم و یا زیاد در منزل خودداری کنند .

 از ریختن مواد سریع الاشتعال مانند نفت و بنزین بر روی آتش خودداری شود و به هیچ عنوان  از الکل برای آتش گیری مواد استفاده نشود.

کودکان نباید به تنهایی از لوازم آتش بازی و مواد محترقه استفاده کنند.

در موقع پریدن از روی آتش از لباس گشاد و بلند و از نوع آتش گیر استفاده نشود.

 در فضاهای محدود و بسته آتش برپا نکنند.

فرزندان خود را با خطر تنها نگذارید

به گفته احمدی زاده کودکان و نوجوانان بسیار آسیب پذیر هستند. بنابراین به والدین توصیه می شود که  فرزندان خود را با خطر تنها نگذارند. زیرا عدم نظارت بر آنان ممکن است باعث بروز خطرات جدی و حتی مرگ شود.

احمدی زاده در رابطه با مواد آتش بازی تاکید کرد: افراد هیچگاه مواد آتش بازی را در جیب خود نگه ندارند زیرا ضایعات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت. و همچنین ماده محترقه و منفجره ای که یکبار استفاده شده است را دوباره استفاده نکنند.

وی در بخش دیگری از مطالب خود گفت: در تهیه وسایل آتش بازی بی خطر و مفرح فرزندانتان را همراهی کنید و از نگه داری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی توسط آنان جلوگیری کنید.

این مسؤول در پایان اشاره کرد در حد امکان وجود یک کپسول خاموش کننده آتش پودری در نزدیک محوطه آتش ضروری است، و از دسترسی به کپسول اطفاء حریق و جعبه کمک های اولیه اطمینان حاصل کنید. یا در صورت امکان یک شیلنگ آب در نزدیکی محوطه آتش آماده شود تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0