• ساعت : ۱۱:۰۸
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ 
  • کد خبر : ۲۰۸۵۶
رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین گفت :
مكمل یاری با مگادوز ویتامین A ویژه كودكان دو تا پنج سال برنامه بسیار با ارزش است

دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، برنامه مکمل یاری با مگادوز ویتامین A ویژه کودکان دو تا پنج سال برنامه را بسیار با ارزش دانست وگفت: ویتامین A  نقش مهمی در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری بویژه بیماری سرخک در کودکان  مبتلا به کمبود ویتامین A دارد.  زیرا این ویتامین نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی در بدن دارد. و به همین منظور اثر بخش بودن آن در مناطق پایلوت در کل کشور اجرا شده است.

وی در ادامه این نشست که با حضور مسؤولان واحد ستادی برگزارشد بر لزوم برنامه ریزی کلیه واحد های ستادی در پیشبرد برنامه ها و اعلام زنگ خطر در خصوص پائین بودن برنامه ها و سرعت پیشرفت آنان در مراکز تاکید کرد. 

رئیس حوزه بهداشت شهرستان قزوین، پس از بحث و بررسی در رابطه با این مکمل ها مقرر کرد که رنکینگ درصد پوشش با مگادوز ویتامین A به همراه حدانتظار طی نامه ای به مراکز و پایگاه ها اعلام شود و بروشورهای آموزشی در خصوص اهمیت مصرف مکمل ویتامینA و مراجعه به مراکز تهیه و برای درج در سامانه شاد و به منظور اطلاع رسانی به مهدکودک های تحت پوشش به آموزش پرورش شهرستان قزوین ارسال شود.

دکتر مهرعلیان در ادامه سخنان خاطر نشان کرد به منظور اطلاع رسانی به عموم مردم در رابطه با فواید و رایگان بودن مکمل ها، می توان از داوطلبین سلامت هم کمک گرفت. وی در پایان از همکاران واحد ستادی و محیطی، خواستار شد که در این امر و جهت ارتقاء شاخص ها، با واحد تغذیه این مرکز همکاری کنند.

گفتنی است این نشست که درسایت مدیریت مرکز بهداشت شهرستان قزوین برگزار شد، سپیده مهدی خانی، مسؤول تغذیه این مرکز، گزارشی از وضعیت پوشش مکمل یاری با مگادوز ویتامین A بین کودکان دو تا پنج سال ارائه داد.

 

 

 

امتیاز :  ۱.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0