• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ 
  • کد خبر : ۱۵۹۴۴
رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین:
مردان جوان، هدف «برنامه ملی تغذیه سالم در محیط كار» است

دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، در نشست «برنامه ملی تغذیه سالم در محیط کار» که با همکاری شرکت بالین تک در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، اجرای این برنامه را بسیار مفید دانست و گفت: با توجه به این که اغلب کارکنان شرکت در شهرستان قزوین، مردان و گروه سنی جوانان هستند، با اجرای این برنامه می توان در راستای جلب مشارکت مردان جوان قدم برداشت.

این مقام مسؤول اذعان کرد: مردان، بخصوص جوانان با توجه به وضعیت شغلی خود، کمتر فرصت حضور در مراکز خدمات جامع سلامت دارند و حضور ما در محل کار آنان، می تواند موجب افزایش مراقبت بهداشتی این افراد شود. وی افزود که آموزش تغذیه سالم به صورت کاربردی و با استفاده از شیوه های نوین در سطح فرد و بخصوص خانوادها ، یکی از عوامل موثر در پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر، مانند: چاقی، بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و فشار خون بالا است.

 

اجرای برنامه تغذیه سالم در سایر شرکت ها، در آینده

دکتر مهرعلیان تصریح کرد که استقرار برنامه تغذیه سالم باید با برنامه ریزی دقیق صورت گیرد تا بتوان از آن به عنوان الگوی موفقی برای اجرای برنامه در سایر شرکت ها استفاده کرد. وی پیشنهاد داد که بسته ای در خصوص نحوه اجرای برنامه ها، نحوه پایش و ارزیابی برنامه به صورت پیش نویس تهیه و پس از تایید برای اجرای برنامه استفاده شود.

در ادامه، مهندس دودانگه، رییس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت بالین تک و مهندس هاشمی، کارشناس بهداشت حرفه ای شرکت مذکور در خصوص این شرکت، گزارش دادند. طبق این گزارش، حدود 50 درصد افراد شاغل در شرکت، گروه سنی جوانان هستند و حدود 90 درصد آنان، مردان هستند. 

 در ادامه این برنامه، سند اجرایی برنامه تغذیه سالم در محیط کار، توسط سپیده مهدیخانی، مسؤول واحد تغذیه مرکز بهداشت شهرستان قزوین، ارائه شد. مطابق این سند، بهبود تغذیه کارکنان شرکت، با اجرای برنامه تغذیه سالم به عنوان هدف کلی اجرای برنامه در نظر گرفته شده است.

 

اجرای برنامه در پنج گام

گفتنی است، این برنامه در پنج گام، شامل: آموزش تغذیه، ارزیابی محیط کار از نظر تغذیه، شناسایی نقاط قوت و ضعف، ارائه راهکارهای اجرایی برنامه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته و پایش و ارزشیابی برنامه در شرکت یاد شده، واقع در منطقه کورانه از توابع شهرستان قزوین انجام خواهد شد.

تهیه و تنظیم تفاهم نامه بین شرکت ها و مرکز بهداشت با استفاده از تجربیات استقرار برنامه در شرکت، و در نظر گرفتن مسائل انگیزشی از جمله موارد مطرح شده این نشست بود.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0